Great minds think alike

I onsdags blev det en stressad dag. Först upp tidigt och jobba till fem. Därefter hade jag en halvtimme på mig att göra mig iordning och dra till dansen. Efter en timmes träning var det dags att röra sig mot tåget och Sthlm. Och där blev det utgång. Började på Nivå med någon cider. Sedan blev det Viper och Lillans skiva. Skitrolig kväll och jag vet inte riktigt var tiden tog vägen för plötsligt så var kvällen slut.

Jag mötte i alla fall världens supersnällaste snubbe. Jag var påväg till Nivå och skulle precis hoppa på tunnelbanan. Då ser jag hur någon kille kollar lite konstigt på mig, börjar fippla med något i hans hand och räcker mig sedan ett kort. Jag trodde att det var skräp eller någon värdelös reklam. Men när jag kollar lite närmare så ser jag att det är ett 30dagars kort för pendel, tbanan, bussar och allt vad det finns. Visserligen gick det ut dagen efter med det passade ju mig utmärkt. Jag skulle inte stanna längre än så. Tyvärr hann jag inte tacka honom för han försvann direkt. Men tack du främling som gav mig alla de där gratisresorna. Tack.


Jag och kusin Alex stod inne på tjejtoan en
evighet och diskuterade våra likheter tills städaren,
som redan sagt till oss ett x antal gånger
att vi inte fick ha dricka där inne,
körde ut oss därifrån.


Under kvällen blev det lite tjafs. Jag föreslog en
gruppkram så att alla blev sams men det var tydligen
bara jag som ville kramas.

//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0