Tvättmonster

Jag gillar inte att tvätta. Det gör jag inte. Inte bara för att jag bor högst upp i en byggnad (utan hiss) med tvättstugan nere i källaren och jag måste springa upp och ned en hel dag. Inte heller bara för att tvätten aldrig hinner torka på den tvättid man har. Utan det är så extremt tråkig. Alltihopa. Springa upp och ned. In och ut med tvätt ur maskin ett. In och ut ur maskin två. Häng upp och ta ned från tvättställningen. Se till så att inte torkrummet helt plötsligt stänger av sig själv (för det gör det). Idag dessutom, när jag faktiskt är på bra humör där nere, ja då går tvättmaskinen sönder. Så nu står jag där med tre, fyra omgångar kvar att köra och ett genomblött överkast som är så tungt att jag knappt orkar lyfta det. Inte går det ner i maskin två heller så jag måste hänga upp det genomblött. Det var början på en sjö när jag var där nere sist. Suck och pust.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0