Måndagsfunderingar

Idag är jag ledig några timmar på morgonen. Skönt med en sovmorgon. Har slitit hela helgen känns det som. Förkyld har jag blivit också, så dagens kvällspass känns sådär lagom lockande. Jag längtar tills onsdag. Då är jag ledig. Aaah va skönt det skulle vara!

Egentligen hade jag tänkt att åka och handla nu. Storhandla, men efter att ha betalat räkningar, hyra, tankat bilen och lagt undan lite pengar till sommarens äventyr finns det inte mycket kvar på kontot. Känns lite tugnt att det bara är den första idag. Varför får man lön så tidigt? Då är ju pengarna slut redan innan den nya månaden har börjat. Det har hänt mig flera gånger ska jag säga er. Inge roligt det.

Ja,ja. Om jag nu inte ska handla så ska jag städa i alla fall. Är nog i större behov av det faktiskt. Jag har börjat knapra knäckebröd som en tok. Ingen aning om varför, men det har blivit så himla gott. Tyvärr smular det ju destu värre. Helst vill jag bara gå och lägga mig igen.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0