Det blir billigare med böter

Jag kom på var pengarna kommer ifrån! Haha. De kommer från ul. Jag och Christoffer blev tvugna att ta en taxi en dag då bussen ut till Björklinge var inställd. Och det bjöd ul på. Ibland är de schyssta.

På tal om det. För någon vecka sedan tog jag min dyraste bussresa någonsin. Jag har fuskat sen jag fyllde 20 och egentligen borde jag åkt på vuxenbiljett. Men då jag pendlat sen jag var 16 och aldrig någonsin sett en kontrollant på bussen har jag chansat. För att göra historien kort, åker man på felaktig biljett kostar bussresan helt plötsligt 1280kr om man bli påkommen. När kontrollanten räckte mig böteslappen innan hon klev av bussen sa hon jag rekomenderar dig att sluta åka på ungdomskort för det blir billigare så för dig. Yeah right, tänkte jag. Jag har tjänat på att åka ett år på ungdomskort och sedan få smaskiga böter - tro det eller ej men så är det.


//Erika

Kommentarer
Postat av: Mate

Jag fick bara 500 kronor i böter när jag åkte fast :)1280 var ju asmycket ju!

2010-01-25 @ 16:22:00
URL: http://tuttanochtoernrout.blogg.se/
Postat av: Therese

Haha okej, inte bra. Jaa, jag är kär i de.. Nästan lika kär som i de andra skorna, antar att du vet vilka jag menar! Får vänta in pengarna och se om skorna kanske blir mina! :)

2010-01-25 @ 19:17:28
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0