Det är härligt

Idag har jag jobbat hos pappa. Jag kom på att det är ett väldigt lärorikt jobb det där. Man tränar inte bara sina tekniska färdigheter, eller vad man nu ska kalla att trycka på samma knapp 100 miljoner gånger om dagen, utan man tränar även upp sin självbehärskning. Ni anar inte hur mycket jag fick anstränga och behärska mig för att inte slå sönder något för att sedan springa ut skrikandes med händerna över huvudet ut genom dörrarna. 

Men nu sitter jag här i alla fall, efter dagens slut, illaluktande med dunkande huvud, värkande fötter och något som känns som om någon hugger mig i ryggen med något vasst då och då. Men även en kommande härligt lön. Det är härligt att jobba.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0