Hemma i slask och kyla


Nu är jag, mot min vilja, hemma i Sverige igen. Det känns inte annat än för jävligt måste jag säga. Nu, efter en vecka i solsken och värme, börjar jag fundera på hur man kan bo i detta äckliga land egentligen. När jag tittar ut igenom fönstret ser jag bara grått, grått, grått. Himlen är grå, marken är grå, allt är grått och blött. Redan innan jag lämnade Egypten längtade jag tillbaka.

Men, hur mycket ångest jag än har över att vara hemma igen så har resan varit jätte härlig. Åååh vad jag vill tillbaka. Ååh, vad jag ska tillbaka en dag. Vi hann ju inte med att se pyramiderna eller någonting. Det som är ett måste när man är i Egypten. Nu är jag i alla fall hemma igen och just idag känns det som om jag vill sova bort slasktiden fram tills sommaren är här. Eller tills jag har råd att åka iväg igen. Fast tyvärr får man ju inga pengar av att sova...

I alla fall, berättar mer om resan sen, bilder kommer med säkerhet dyka upp.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Nepp, lovar att jag inte har glömt dig! Jag blev tvungen att packa ur väskan idag eftersom vi får besök ikväll och m&p tyckte inte att väskan skulle ligga ouppackad på govlet. Tycker vi sticker på direkten!

2009-03-14 @ 12:06:58
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0