Midsommar, från dag ett till dag tre

Nu kommer det som alla har väntat på. Eller inte. Men ett inlägg om midsommar blir det i alla fall.

Självaste midsommaraftonen spenderades först med Christoffer och sen bar det av hem till Alex. Efter tre timmars resa (!!) kom jag äntligen fram, dock försenad så jag fick käka middag själv som vanligt. Men jag var döhungrig så vid de laget högg jag in och brydde mig inte. Resten av kvällen åts det tårta, godis och drack goda drinkar. Tjejerna och jag hade inget planerat för kvällen så det slutade med att vi ringde dit lite folk och spelade spel och grejer. Blev rätt lugnt, men väldigt trevligt var det.
   


Jag sov över hos Alex och vaknade på midsommardagen med henne halvt över mig (hon sover tvärs över hela sängen). Hon var helt död så jag tog mitt pick och pack och gjorde ännu en tre timmars resa bort till Björklinge. Där mötte jag upp Christoffer och hans grabbar. Vi drog till nått Björkis där det var en dragkamp på gång. Lagen var utklädda till lustiga saker. Mina favoriter var "Slavarna" som gjorde entré ihopsatta med en stor kedja och med en snubbe som gick och piskade dem i ryggen. Tyvärr var de inte så bra på dragkampen bara.
   På kvällen drog vi hem till Palm och grillade och käkade. Väldigt sent dök även Lillan och Alex upp. Efter att ha haft det lite mysigt på verandan allihopa kom någon på ideén att vi skulle ta traktorn ner till Björkis. Och så blev det. Någon ringde till någon och vips så stod en traktor utanför. Vi alla hoppade upp på flaket bland höbalar också var vi iväg. Kändes som en liten flashback till studenten. Roligaste var Palms mor och hennes väninna som för en tio minuters färd hivade upp en flaska rött och stod med grabbarna på flaket och sjöng var ska vi sova inatt. Haha. Skitroliga.
   Framme på Björkis blev det öltält, där de hade noll koll på pengarna i baren. Alex betalde inte för sin cider, istället fick vi femtio kronor. Skumt. Sen blev det lite bugg och dans. Och i slutet av kvällen hoppade vi upp på den satans karusellen. Hela jag är blå och öm efter det. Mosades av fart och Christoffer in i stålstängerna och bara gallskrek. Christoffer tyckte karusellåkningen var väldigt rolig tills han upptäckte att jag skrek av smärta och inte av glädje. Tur som är var han stark som en oxe och kunde hålla emot resten av färden så jag slapp bli helt mos. Då hade väl benet gått av eller nått xp

   




två dagars festande avslutades såhär:





   
Med stekta ägg och macka, mums =)
Sen blev det en två timmars resa hem. Åkt buss en halvdag denna helg XP


//Erika

Kommentarer
Postat av: Becca

Tyvärr det ser inte gott ut på första bilden för där ser det ut som spya :S :P

2009-06-29 @ 12:09:57
URL: http://rebeccaerixon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0