Arbetslös? Nej, inte idag


Idag. Min första jobbdag sen i mitten av December. Det är ungefär en månads ledighet. Ni kan ju då tänka er hur pass mycket jag har lyckats vända på dygnet. Jag trodde att somna i rimlig tid igår kväll skulle vara en omöjlighet. Jag var tvärsäker på att jag aldrig i livet skulle orka ta mig upp ur sängen klockan 6 imorse. Dessutom var det min första dag tillbaka i verkstan igen, jag trodde att jag skulle dö.

Men, trots omvänt dygn slocknade jag nästan innan klockan tio. Jag drömde en härlig dröm där jag var vampyr, jag kunde flyga och jag kunde bli osynlig. Klockan tolv vaknade jag och kände mig pigg. Funderade på drömmen och försökte memorera den. Somnade om. Och trots att jag vaknade flera gånger under natten (två gånger var jag upp och hällde i mig alvedon för att jag trodde att magen var nära explosion av smärta (jag överdriver bara lite)) vaknade jag klockan 6 utan problem. Jag klev upp ur sängen och tänkte inte ens tanken på att döda någon (ibland brukar jag göra det när jag tvingas upp ur sängen alldeles för tidigt om mornarna).

Jag klarade av hela dagen på jobbet. Visst gick tiden långsamt, men jag var inte i närheten av att tappa fattningen och fullfölja några av Bosses självmordstips. Efter jobbet orkade jag t.o.m ett gympass. Jag känner mig ganska stolt över den här dagen. Men det bästa av allt: lön kommer trilla in på kontot även nästa månad.

//Erika - garanterad några få hundringar i februari

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0