Hemma från fjällen


Färdig uppackad. Så dags att börja jobba på inlägget från fjällen.

Alex tvingade upp oss jättetidigt på torsdagsmorgonen så var vi iväg. Bilfärd och bilfärd. Christoffer var jättegullig och körde hela vägen så jag fick sova och äta godis. Väl framme drog vi iväg till after skin (det allra första som gjordes var att hälla i sig några shots, förutom jag då rå - chauffören) och sen blev det kvällsåkning för mig och Christoffer. Vi var väl de enda som var där för att åka skidor egentligen. Flickorna ville nog bara festa. På kvällen blev Alex lite grinig för ingen ville åka och sätta sig på en bar, så istället blev det en trevlig pokerkväll.
 
1. Christoffer insåg att han nog skulle få ett par tuffa dagar
när tjejerna drar upp sminkväskorna redan påväg i bilen.
2. Detta skulle vi klara oss på i typ tre dagar. Undra vad jag egentligen
överlevde på då jag var nykter de flesta kvällar...? Ost...?  ;)
3. Mysig pokerkväll

På fredagen var alla iväg och åkte skidor. Stackars Laura hade det jobbigt. Efter första åket såg hon helt förstörd ut. På kvällen stack vi iväg till en italiensk restaurang. Alex och jag fick oss en chock då Sara berättade att man kokar räkor och kräftor levande. Alex och jag blev mycket upprörda och funderar nu på att bli kräft- och räkvegetarianer. Stackars små djur att kokas levande, kan ni tänka er? Efter mycket tjat och suckar över en långsam pannacotta kom vi fram till HC där resten av kvällen och natten spenderades. Nordman var där och trots att jag kände mig väldigt skeptisk innan så var han riktigt bra. Blev lite låtar från barndomen. Inte för att jag lyssnade på Nordman då, men bror gjorde.

  
1. Alla på HC
2. Laura trassla in sig i Saras skidor haha
3. HC

På lördagen sov tjejerna tills mitt på dagen. Jag och Christoffer släpade iväg oss till backen. Denna gång med en varsin snowboard under armen. Christoffer som aldrig åkt förut var nog lite spänd. Det tog några försök och vurpor för honom innan han tog sig upp i liften, men efter några åk åkte han bättre än mig. Hur kul är det när jag åkt några fler gånger än honom? Sen blev det till att hämta tjejerna och dra på after ski. Christoffer och jag tänkte ta kvällsåkning och blev mycket besvikna när det inte var någon. Men då hann vi basta och ta t.o.m. två dopp i snön innan vi drog till Tandådalen och dansade. En snubbe gjorde ett ordentligt fall inne på krogen. Hann satt på en hög stol med ölen i handen. Så plötsligt faller han baklänges med stol och allt. Slår ryggen i golvet. Måste gjort ont som fan. Men på något magiskt vis spillde han inte ut en endaste droppe av ölen.

  

  
1 & 2. Kungarna i (barn)backen
3. Dags att göra sig iordning igen
4 & 5. Christoffer och jag lagade en mysig middag
6. På Fjällis i Tandådalen


//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter bra det.. :D ja, i början utav feb tycker jag med.. :D

2009-01-28 @ 10:36:50
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0