Jag känner mig lite ensam här


Flickor och pojkar, vad händer ikväll?

Just nu sitter jag här hemma och känner mig allmänt trött, seg och framförallt - ensam. Kom hem imorse (vid två, hehe, men kändes som imorse) och då åkte hela familjen iväg. Utan mig. Tim försvann till Enköping. Mor och far till Västerås. Bara jag och Zingo kvar och hon har gått och gömt sig i bastun. Det är tyst och mörkt i huset. Det enda jag kan höra är ett surrande ljud (antingen kylen eller jag som fått tinitus (stavas det så)), mitt knappande på tagenterna och en klocka som stilla tickar framåt. Tick tack. Tick tack. Tick tack. Utanför är det ännu mörkare och stilla. Inget ovanligt där.
   Vad gör man en kväll som denna? Jag sov nyss. Och jag väntar. Bara väntar. På något, jag vet inte vad. Att jag ska orka ta tag i mig själv och orka göra något? Att mor och far ska komma hem från sin Ikea-vistelse? Att tiden ska gå och att det blir morgondag? Jag kom på något jag absolut måste göra nu. Nu på en gång. Innan det möglar. För är det något jag inte vill ha här, hur ensam jag än känner mig, så är det mögel. Mögel är inget vidare sällskap.



//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag kan komma och göra dig sällskap någon dag! :)

2009-02-07 @ 21:44:26
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0