Egentligen vill jag inte bli 20, busskorten blir så dyra då


Imorse fick jag en sak klar för mig. I detta hus är man inte välkommen att gå upp tidigt när man är ledig. Christoffer kom över igår och som den jobbande människa han är skulle han upp klockan 6 imorse. Som mor och far. Vänlig som jag är (och dels för att jag legat vaken ett bra tag och kände mig ganska pigg) så följde jag med upp tills det var dags för alla att åka. Jag var t.o.m. så sällskaplig av mig att jag tog mig en liten minifrukost med de andra. Men uppskattades det? Nej. Hela morgonen fick jag höra saker som varför står du här och är ivägen för? eller gå och lägg dig! Jag tror folk (speciellt far) var lite avundsjuk för att någon (jag) egentligen hade sovmorgon och kunde gå och lägga mig igen efter de åkt.

Men jag trivdes. När det blivit lugnt igen somnade jag om och så bra som jag sov då har jag nog inte sovit på länge. Vid halv tio tvingade jag mig upp igen. (När Christoffer läser det här blir han nog inte glad hehe) Åt ännu en frukost (med en muffins som efterrätt) och sen dess har jag suttit här. Kollat på ett klipp när min gamla klasskamrat Adam blev kidnappad och bortförd till en fest på sin 20-årsdag. Så nu sitter jag här i min ensamhet och taggar för min egen dag då jag lämnar 19 år bakom mig. Jag har lite små planer smidda för denna dag (okey, inte just den dagen för det är en vanlig måndag då jag ska till tandläkaren, men helgen efter kanske) då det som vanligt var mor som kom med iden.

Idag ska jag på arbetsintervju igen. Denna gång för KebabHouse i Uppsala. Hmm, jag tycker inte om kebab sådär jättemycket. Dessutom tycker jag det ser svinäckligt ut när man "hyvlar" loss kebabbitarna från det där stora köttstycket. Så jag vet inte om jag egentligen är så passande för jobbet, men vi får väl se efter idag...

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0