Har man inget bättre för sig kan man ju ljuga

Ja, igår blev det Vip i Uppsala för mig och Rebecka. Gamla Lotus, härliga tider. Det kändes skönt bara att vara tillbaka. När vi steg in genom dörrarna skrattade vi och var glada över att vara där igen. Så kollade vi oss omkring. 35+ överallt. En vinglig skabbig man kommer fram och frågar om vi vill dansa. Vad fan har vi hamnat?

Usch så roligt vi hade. För efter chocken och efter någon timme var vi inte längre ynst på dansgolvet. Efter ett tag strömmade folk i vår egen ålder in. Så det blev en härlig blandning. Vi hade jättekul. Drack goda drinkar, dansade, diskuterade högstadiet med en snubbe som ville ta bort det helt och vi blev förföljda av en skitläskig kille. Det känns som om förföljelse börjar bli det senaste sättet att ragga, eller är det jag som inbillar mig? Säger tjejen nej? Förfölj henne till hon ger sig. Usch, läskigt.

Innan Vip så tog vi oss en cider på Red Room. Där bjöds det på skratt vill jag lova. Två små pojkar kom fram och trodde de var tuffa. Så fort de satte sig vid oss kände vi ett stort ååhnej och när de öppnade munnen insåg vi att allt bara var struntprat som kom ut. Vi kallar dem Polisen och Militären.

Polisen: Jag hatar poliser! De är efter mig för jag har gjort massa skit och bla bla...
En stund senare.
Erika: Jag pluggar till polis.
Polisen: Jaha, eeh... Alla poliser är ju inte dumma.

Rebecka: Ni är lite för unga. Faktiskt så skulle vi kunna säga att ni är fyra år yngre än oss, för killar ligger efter två år i mognaden.
Polisen: Men jag tycker inte att åldern spelar någon roll.
Erika: Spelar ingen roll? Ni är lika gammla som min lillebrosa!? Det känns lite fel...

Militären: Jag håller på att utbilda mig till militär.
Rebecka: Jaha, så du har gjort lumpen? Vilken grad?
Militär: Eeh... Grad. Fot(någonting)
En stund senare.
Militär: Jag läser till snickare på gymnasiet.
Rebecka: Vänta lite, du är 18, har muckat från lumpen och går på gymnasiet. När gjorde du lumpen egentligen?
Militär: Något år sedan.
Erika: Så du var typ 16 när du gjorde lumpen?
Militär: Ja, något sådant.
Rebecka och jag brister ut i asgarv.
Militär: Nej, nu sa jag fel. Nu skämmer jag ut mig här.
Rebecka: Ja det gör du. Du kan omöjligt ha gjort lumpen om du är 18. Nu knäckte vi dig. Du har inte alls gjort lumpen. Du ljuger ju.
Polisen: Okey, han ljuger. Han går ett program där man får lära sig att gå som militärer.
Rebecka och jag asgarvar igen och går därifrån.
Rebecka: Lycka till med lumpen.

Bäst var att vid bordet brevid satt ett annat killgäng som nog insåg lite tidigare än pojkarna att de var chanslösa. De satt och skrattade och tjuvlyssnade.

//Erika


Kommentarer
Postat av: Therese

HAHAHA vilka småpojkar!! ;)

Ja varför inte, det skulle vara trevligt med en liten julklapp! ;D

Hehe jadu har ingen aning om vad man brukar säga, men Glad Lucia låter ju bra! :)

2009-12-13 @ 20:32:15
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Fan va kul vi hade! =D

2009-12-13 @ 22:03:02
URL: http://bbqvillage.blogg.se/
Postat av: Erika

De hade vi verkligen =D

vi får gå dit igen någon gång :D

2009-12-14 @ 14:08:45
URL: http://bbqvillage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0