För att liva upp det hela

Jag följde med mamma idag när hon åkte in till Enköping för att lämna lite ljus. Satt och lyssnade på Rix FM och hörde när de pratade om Dagens Snackis och fick en idé. Jag tänkte göra bloggen lite roligare och för att motivera mig själv till att skriva. Jag ska börja med "Dagens". Det kommer bli elva kategorier som skrivs varje dag, alltså en kategori varje dag. Blir lite roligare läsning också. Här kommer alla kategorier:

1. Dagens snackis
2. Dagens citat/ordspråk
3. Dagens dikt
4. Dagens tanke
5. Dagens person
6. Dagens låt
7. Dagens att göra
8. Dagens händelse
9. Dagens film
10. Dagens sak
11. Dagens bild


För att då inviga denna Dagens har jag valt Dagens händelse:
När jag åkte med mamma in till Enköping satt vi och pratade om att det snöade imorse. Mamma sa att snöflingorna var stora som dasslock. Sen tittade vi hur kallt det vart och termostaten stod på -1 grad. Dags med vinterdäck på bilen kanske? Hur som helst. Vi närmar oss Enköping och ser blåljus blinka vid motorvägen. Jag uppmärksammar mig på att det blinkar en till längre bort och mamma ser även det. Det första man tänker på är en olycka eftersom väglaget är rätt halt. Och det är inte kul att tänka på det när vi bor så nära Enköping och det kan vara någon man känner. När vi närmar oss olycksplatsen ropar jag till mamma: Du måste byta fil, du måste byta fil!. Höger körfält är avstängt och man ser två ambulanser, en brandbil och flera utryckningsfordon. När vi sedan åker förbi ser vi att en bil har kört av vägen och är väldigt bucklad. Vänd åt fel håll dessutom. Båda tänker att det måste ha gått fort och att det måste vara väldigt halt ute. Så vi saktar ner väldigt mycket innan vi kör vidare till vårt mål. Alltid lika otäckt med olyckor även om man inte såg någon skadad.

Så till er med körkort - Kör försiktigt nu när vinterkylan kryper sig på (och byt till vinterdäck!).

Puss
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0