Det är inte deppigt

Vet ni vad som skilljer den här dagen från tidigare dagar?
Jo, det är inte mörkt. Det är inte grått utanför fönstret. Det regnar inte. Det är inte deppigt ute. Nej, solen skiner. Det är ett tunt frosttäcke över hustaken som glimmar i solskenet. Sådant får mig på bra humör. (enligt rebeckas inlägg så snöade det tydligen igår, men jag sov och märkte inte av det så det räknas inte)
Jag kände mig glad redan när jag vaknade första gången imorse. Jag blev inte ens irriterad över att behöva vakna av tre olika sms och en tuta utanför fönstret som lät som den varnade för krig.

När det väl var dags att gå upp smög jag fram till fönstret. Drog på mig en tröja. Glimtade försigtigt på persiennerna. Vet ni vad jag möttes av? Vitt. Vitt ljus. Jag tänkte vad fan är detta? Då upptäckte jag frosten. Jag har frost över halva fönstrerna. Ska det vara så? Inga andra fönster på gatan har frost över sig?




//Erika

 


Kommentarer
Postat av: annette

du ju slipper spraya fönstret till jul!!

2009-12-02 @ 20:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0