Den mysiga frukosten. Eller inte.

Ursäkta mig, men fy fan. Det känns som om man bor på en byggarbetsplats. Man vaknar till ljudet av hammrande och äter frukost till ljudet av några idioter som borrar i en betongvägg. Jag tycker, att så länge det inte är arbetare (som ju börjar jobba klockan 7, de har inget val) eller typ fastighetsskötare (som också arbetar) så borde det finnas någon sorts lag eller regel att man inte får föra oväsen innan klockan tio på morgonen om man bor så tätt som vi gör här. För tro det eller ej, det är inte alla som kliver upp klockan 6 på morgonen och knallar till jobbet. Det finns de som inte behöver gå upp så tidigt och som då inte heller vill gå upp så tidigt.

Men visst, jag ska inte klaga. Jag som tände ljus för att få till en liten mysig julstämning till frukosten borde bara vara glad över att jag fick avnjuta den till höra brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.



Och precis nu kom jag på att en gammal tokig kärring ville ut och festa med mig på lucia. Jag kunde inte säga nej så jag skulle få dras med henne på dansgolvet. Hon var helgalen :S Ehh, ja, jag drömde det alltså.

 


//Erika

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Håller verkligen med om det. Inga hårtorkar ska slås igång klockan halv 7 på morgonen, ingen dammsugare vid halv 9 heller för den delen!!

2009-12-07 @ 15:21:31
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

Den 19:e klockan 09:30 landar jag i den kungliga huvudstaden, flyger från Ängelholm. :) Och jag är hemma tills den 24:e januari, om inget annat dyker upp!

2009-12-07 @ 19:58:12
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0