"It's so hard for me to breathe"


Det var min och Rebeckas famlij. Jag körde en bil, Rebecka den andra. Rebecka låg jämsides med våran bil. Någon meter framför oss hade vi en lastbil. Plötsligt händer något. En bil framför oss slirar till. Innan jag vet ordet av det så ligger lastbilen tvärs över vägen och vi kör rakt mot den. Rebeckas bil slår i. Jag ser i slowmotion hur de smäller. Jag hinner stanna precis när en bil från sidan kommer. Den slår i oss, får hela passagerarsätet att försvinna. Där min mamma satt. Jag är helt förstörd. Tar mig ut ur bilen. Möter Rebecka och vi båda skriker efter våra familjer.

Hur är det där med att tv-spel påverkar en?
I fredags hade jag och Rebecka en spakväll som avslutades med tvspel. Spelet gick ut på att köra bil helt galet och skapa så stora seriekrockar som möjligt. Efter ett antal explosioner och smällar gick jag hem till mig och väntade på att det skulle bli dags att hämta far i Enköping. Självklart somnade jag. Självklart drömde jag en läskig och otroligt verklig dröm. Ofta drömmer jag väldigt verkligt och det skrämmer skiten ur mig. Därför var jag lagom skakis när jag hoppade in i bilen för att hämta far. Det var mörkt. Det var dimmigt. Jag hade precis varit med i en seriekrock. Jag ville inte köra bil just då. Jag var inte så kaxig när jag susade iväg...

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

hahahahhah! TV-spel påverkar en trots allt!

2008-09-29 @ 12:57:44
URL: http://bbqvillage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0