Sådär på morgonkvisten strålar glädjen


Min första tanke när alarmet ringde imorse var något udda. Eller, nu ska vi inte ljuga. Min första tanke efter mina vanliga första tankar när larmet ringer var udda. Först låter det något i stil med detta:

Vad faan är det som låter? Stäng av helvetet! Vad är det?? Åh nej! Alarmet! Måste stänga av... Orkar inte röra mig... Måste jag gå upp nu? Måste stänga av... Låter förjävligt. Orkar inte... Aaah, snooza i tio min. Zzzzz...

Så, efter att ha upprepat den här proceduren tre gånger kom min första riktiga tanke, en snutt från en låt: "Take your life, take your life with cocaine."

Undra vad jag hade drömt som sjunger det klockan 6 på morgonen? Eller säger det mer om min musiksmak? Eller säger det kanske mer om mitt morgonhumör och min glädje över att gå upp så tidigt?

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0