Man blir glad av lite omväxling


Första jobbardagen den här veckan. Så denna onsdag är för mig en måndag, så då kan ni ju tänka er vilket humör jag var på i morse. Ville inte alls till jobbet. Speciellt inte när Desse smsar halv 7 på morgonen God morgon. Ska vi åka till dalarna? Jaa, jag ville till dalarna med flickan och Robin! Neej, jag ville inte åka in till jobbet! Men vad gör jag? Jag hoppar in i bilen och åker iväg. Mot Enköping. Svänger av, bort från stationen, bort från eventuella tåg mot dalarna, bort från dalmasar, bort från trevliga dagar med härligt sällskap och åker istället mot jobbet. Tyvärr. Innuti mig kände jag avund dunka och dundra genom kroppen. Jag hade fått ännu ett sms från damen Desse ...nu ska jag somna om i min varma goa säng.

Väl på plats på jobbet stiger humöret. Varför vet jag inte. Kan det vara för att jag till en början hamnade själv, instängd i ett rum med bara skruvar som sällskap? Kan det varit för att jag åt en väldigt äcklig macka på fikat? Kan det ha varit för att jag fick ännu fler skruvar till sällskap? Kan det ha varit för att min paj smakade ägg? Kan det ha varit för att jag fick komma ut i ljusa, stora hallen? Kan det ha varit för att jag fick mosa igelkottar i maskinen? Kan det ha varit för att jag, efter någon timme, var tillbaka, instängd i rummet tillsammans med mina skruvar igen? Jag vet faktiskt inte, men något av det här fick mig på bra humör.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0