Det är inte lätt när det är svårt


Idag skulle jag tanka partybilen Tosse. Jag har tankat förut och tänkte att det här kommer ju inte bli något problem. Så jag glider fram till en tank, stannar lite klumpigt framför den. Kliver ur bilen och upptäcker två killar som står och glor. Jag går fram till pumpen, kollar lite snett på den och sätter igång. Så står jag där och väntar och väntar. Det kommer ju ingen bensin. Jag fattar ingenting. Byter pump. Killarna stirrar. Han som jobbar på macken går förbi. Han stirrar han med. Det kommer ingen bensin från den andra pumpen heller. Vad kan jag möjligtvis göra för fel? Jag stirrar på mätaren. Inget händer. Går runt mätaren och stirrar på andra sidan. Inget händer. Går tillbaka till bilen.
   Då stannar en annan bil vid en pump. Ut kliver en snubbe. Jag kollar lite på honom, sväljer min stolthet och ber om hjälp. Ljuger lite;
Hej, det är första gången jag tankar, har du lust att hjälpa mig?

Det är inte alls första gången, men det lät bra, så jag sa så. För att inte låta lika puckad.
Han: Har du satt in kortet?
Jag: Kortet? Betalar man med kort här?
Innan har jag alltid betalat i kassan.
Han: Ja, du ser skylten där. Man betalar med kort här. Vill du inte göra det?
Jag tittar upp på en stor skylt där det stort och tydligt står KORT. Känner mig dum.
Jag springer och hämtar kortet.

Sedan hjälper den vänliga mannen mig att betala med kortet och sedan kan jag tanka som vanligt igen. När bensinen är påfylld vänder jag mig om.

- Är det klart nu?
- Ja, det är ju det.
- Okey, va bra. Tack så mycket för hjälpen.


Äntligen kan jag lämna stället.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

HAHAHA, riktigt duktig gurkan!

2008-09-05 @ 17:25:15
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

Tänker inte heller söka det eftersom jag inte heller kommer att kunna komma hem den tiden på dygnet.

2008-09-05 @ 17:28:46
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: XONX

Trevligt :P

2008-09-05 @ 17:29:53
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja, jag tror nog att de flesta tjejer gjorde samma sak som oss när vi var små.

2008-09-06 @ 17:18:29
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0