Med tankarna på annat håll


Jag är nog lite förvirrad och tankspridd idag:

Jag skulle plocka undan smöret. Lämnade smörpaketet kvar på diskbänken och var påväg att lägga in smörkniven i kylskåpet.

Jag kockade makaroner. Jag var inte tillräckligt uppmärksam och givetvis kockade de över och det blev vatten över hela spisen. (detta säger egentligen ingenting om hur förvirrad jag är just idag, jag lyckas aldrig att kocka vare sig makaroner eller ris utan att det kockar över. Det är en förbannelse jag måste dras med)

Jag skulle ställa undan dricksglaset i diskmaskinen. Istället styrde jag stegen mot kylskåpet och inte förrän jag var framme insåg jag att det var något som inte stämde.

Men nu, efter ett udda matintag (vi har ingen som helst mat hemma så det blev man tager vad man haver) är energin tillbaka och förhoppningsvis ska denna förvirrning och tankspriddhet försvinna. Nu ska jag tvinga iväg mig in till Enköping, vare sig jag vill det eller inte. Så enkelt är det.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0