"I en rosa helikopter ska jag flyga hem till dig"


Bussen åkte utan mig! Trots att jag åkte hemifrån i tid, eller ja, uppenbarligen var det ju inte i tid eftersom jag inte hann med bussen. Som alltid såg jag den susa förbi mig när jag promenarade längs vägkanten med bara några meter kvar till busshållplatsen. Otur. Jag skyller såklart händelsen på bussen. Den var faktiskt i tid. Hur ofta är bussen i tid? Sådant händer inte. Dessutom kan den ha varit en minut förtidig. Det är i princip förbjudet. Bussar ska inte vara tidiga. Det är som en oskriven lag att bussen alltid är sen. Därför blev jag inte ett dugg förvånad när jag en halvtimme senare står och hackar tänder i busskuren och nästa buss kommer några minuter försent. Typiskt. Är man precis i tid är bussen tidig, kommer man förtidigt är bussen försenad. Ibland önskar jag att jag hade en egen helikopter... En egen rosa helikopter...

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0