Grattis på farsdag


Som Rebecka har beskrivit (i sitt troligtvis längsta inlägg någonsin) hade vi skitkul i fredags. Äntligen kom vi till den där nationen! Lätt att vi kör en ny runda snart igen, eller va säger du Rebecka?

Jobb, träning och festande tar på krafterna så jag sov som en liten gris när vi äntligen vinglat hem. Vaknade många, många timmar senare, lite halvt skakis och förvirrad. Bland det första jag gjorde var att tvinga bror att slå in fars present. Undertiden tänkte jag till lite stämmer det här? är det farsdag? hmm... nä? men jo! klart det är! Så jag flyger på far och skriker glatt grattis. Möts av en lång blick. Jag tillägger grattis på farsdag och tänker att han måste ha missat att det var nu i helgen.
Far: "Men... Är det idag?"
Jag: "Japp =)"
Far: "Men... Är inte det på söndag?"
Jag: "Jo...
*tystnad*
Jag: "Är det inte söndag?"
Far: "Nej, det är lördag..."
Jag: "Ooops... Men grattis ändå =) "

Så försvinner jag in på mitt rum igen, överlyckig över att ha fått en extra dags helg...

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

haha smartxD Men nu får du inte glömma bort den där drick leken du ska lära oss!

2008-11-09 @ 23:22:51
URL: http://alindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0