Börjar väl bli dags


Kände att det kanske är dags för mig att klottra ner några ord här? Har haft fullt upp de senaste dagarna så har inte riktigt hunnit med. Inte vet jag heller vad jag ska skriva om så det får väl bli en kort berättelse om mitt fullspäckade schema. I fredags var det ju som Rebecka så fint sagt, 80tals fest hemma hos henne. Innan festen var det stress dit och överallt. Jobb. Gym. Hem. Dusch. Arlanda. Handla. Hem. Käk. Partykläder. Sen kvällenshöjdpunkt: Festen. Hade det väldigt skoj, charaden var lite annorlunda men rolig. "Naken-Janne!!! Poccahontas!!!"  "En kåt Hitler!!"  Haha.

Dagen efter lämnade jag knappt sängen, tog mig upp vid ytterst få tillfällen och det endast för att klämma i mig något att käka. Var väldigt trött, så tur var det att vi hittade en Spider-pigg och en Homer Simpsons som kunde muntra upp. Efter att ha halvsovit en dag ihopprullad i täcket som en larv blev det stress igen. En kvart innan bussen gick blev det bestämt att man skulle till Björklinge. Kom precis i tid till busstationen, men tror ni inte då att busshelvetet är försenat. Alltid är det något. I Bjöklinge avnjöts ännu en film - dock bara av mig då mitt sällskap somnade.

Sa hej då Björklinge och hej Uppsala, mötte mor och far, köpte mig bildäck, en handväska och en rosa plånbok. Älskar oplanerade små shoppingturer. Far muttrade dock väldigt när det blev hans tur att köpa skor "De här är ju en storlek för små. De där är två storlekar större och förstora. Det säger väl sig självt att jag inte behöver prova storleken mitt emellan, klart den kommer passa då."

Kom nyss hem från den lilla turen och nu börjar det lukta väldigt gott från köket. Är verkligen vrålhungrig. Nepp, ska nog gå ut och tjata lite på fader om att maten borde bli klar nu (jag vet att det inte går fortare, men det känns bättre hehe) och sen blir det myskväll med Rebecka. Oj, det blev inte ett så kort inlägg ändå... Hmm... Vad kan jag nu ha pratat för strunt...? På tal om strunt, samtalen imorse låg på en hög nivå. "Jag är inte säker på att man kan frysa håret och sen bryta av det, så jag törs inte säga att jag har gjort det. Men jag tror har gjort det. "   "Hår är ju ganska tåligt. Och gräs är starkt. Det kan växa upp ur asfalt."

Magen kurrar så nu får det vara nog med meningslöst prat.


//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, då var du ju bara en mil ifrån mig i helgen.. :P Varför kom du inte och hälsade på? HEHE

2008-11-02 @ 17:24:02
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0