Det är vid matbordet det händer


Jag vet, jag sa att jag skulle hålla mig borta, men jag vill inte. Jag kan inte.

Vid frukostbordet imorse satt mor och jag och pratade medan far bläddrade i tidningen. Mitt i våran diskution tittar han upp från tidningen och dess dödsannonser och säger "Oj, en djurgårdare har dött."  Mor och jag tittar förvånat på honom och börjar sedan skratta. Han återgår till tidningen, mumlar något om att även en hammarbyare har dött. Mor utbrister då "Det här kommer hamna på bloggen. Allt man säger hamnar på bloggen." Till mitt försvar: "Jag kan ju inte hjälpa att ni säger så mycket konstigt."

Nu när jag ändå sitter här så är det väl lika bra att fortsätta på samma spår. Frukost. Eller ja, samtal vid matbordet. Igår kväll när jag slog mig ner vid middagsbordet får jag frågan av mor: "Har du sminkat dig?"
Jag: "Nej." (här var jag beredd att höra något av de vanliga tjatet, hur ovant det är, hur blek eller sjuk jag ser ut)
Mor: "Ingenting?"
Jag: "Nej! Hur så??"
Mor: "Nej men du ser inte lika död ut som imorse. På mornarna ser du hemsk ut."
Tystnad.
Jag: "Jag gillar helt enkelt inte att gå upp på morgonen."
Far: "Nä, vi har märkt det."


//Erika - fan va svårt det skulle va att få dit sitt namn idag då. Inte vill det bli högerjusterat heller.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja, det går grymt fort. Vad vill du ha i julklapp förresten?? :D

2008-11-22 @ 14:04:11
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0