Längtar bort, långt bort


Jag var så sjukligt trött på jobbet idag. Ögonen gick i kors och för några få sekunder upptäckte jag mig själv med att stirra på dataskärmen med slutna ögon. Så det krävdes en hel del varma drycker för att få ögonen att sluta glida runt i skallen på mig. Tyvärr hjälpte de varma dryckerna bara en stund och sen var jag tillbaka där jag började igen, vilket ledde till ännu en påfyllning i koppen. Jag rotade lite i skåpen i matsalen och lyckades hitta en spännande tepåse. Vid första klunken kastades jag tillbaka till frukostbordet i Thailand förra sommaren. Varmt te. Nypressad apelsinjuice. Äggröra. Mackor med sylt. Färsk frukt. Tänk att få slå sig ner vid det där bordet igen. Att få sitta vid stranden, nyvaken i värmen och med all tid i världen njuta av sin frukost. Att mata den lilla tiggande pippifågeln som besökte oss varje morgon. Att efteråt få lägga sig på sandstranden med en drink i handen. Ååh, vad jag satt där på kontoret och längtade till sol och strand, men nä, istället satt jag och skakade på ett kontor och hinkade alla möjliga slags varma drycker.

   


Lite fina bilder  jag tog i Thailand.
1. Pippifågeln
2. Ett hotell vi bodde på
3. Vi satt fast på en strand och väntade på en båt
undertiden lekte vi lite Cast Away
4. Blomma

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

haha, jo det blev så att jag gjorde det igår hade inget bättre för mig men det var inte ett dugg roligt så jag gick från tvn ganska fort. :/

2008-11-11 @ 10:02:27
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0