Mästerkatten i stövlar

Imorn har jag examination i skolan i berättande. Vi ska berätta en saga, myt, legend eller en sägnen för klassen. Först var det inte svårt att välja eftersom jag själv tycker väldigt mycket om sägner myter osv. Men sedan när jag börjat leta kom det upp fler och fler berättelser som jag ville berätta. Bl.a. Mästerkatten i Stövlar, vem har liksom aldrig hört den sagan som Bröderna Grimm skrivit. Det står i alla fall mellan den och sägnerna kring Ängsö... jag har inte riktigt bestämt mig än. Men hur som helst vet jag att det kommer gå bra vilken jag än bestömmer mig för. Jag älskar ju att berätta sagor för folk.  =)

Imorn kommer Amanda hem också. Hon ska bjuda mig på pizza! Kommer bli så himla mysigt!!! Längtar!

Puss
//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0