Toanödig på tåget


Okey, jag är seg, seg,seg så nu, fem dagar efteråt kommer det efterlängtade inlägget om fredagen. Började med att jag lite tveksam bestämde mig för att åka till Södertälje på fest.

Min resa började klockan sex i lilla Grillby. Jag var försenad och flög in i bilen. Utan att gå på toa. Dumt gjort. Sen satt mor och jag i skolsta i 20 min och lästa aftonbladet. Sen blev det bussen mot Bålsta. Då äntligen kunde jag ta tåget in till stan. Självklart var jag ju så smart så att jag satt och drack på tåget. Ännu mera kissnödig. Framme i centralen. Byta tåg. Jätte kissnödig. Så stannar tåget plötsligt mitt ute i ingenstans. "Vi väntar på ett mötande tåg, därför står vi still." Great. Kris-kissnödig. Vi rör på oss igen, i en minut, sen stannar vi igen. "Vi har mött stoppljus, därför står vi still." Aaahhhh! Jag trodde jag skulle bli galen. Och kissa på mig. 

Så åker vi igen. Till nästa station, Östertälje. "Då det skett en broöppning i Södertälje blir det här slustationen. Avstigning för samtliga." Jag trodde de skämtade med mig. Jag hoppade av tåget, höll på att kissa på mig och ett äckel som pratade ett konstigt språk förföljde mig. Självklart så är nästa tåg försenat med några minuter också. Härligt, härligt.

Efter ett tag kommer tåget, jag hoppar på och åker två stationer till. Äckelt sitter brevid mig i en station. Blä. Jag funderade på om han var en våldtäcktsman. Sen glömde jag det och tänkte bara på hur kissnödig jag var. Framme. In på bussen. Åka, åka, åka. Sen, runt halv tio var jag äntligen framme och kunde lycklig gå på toa. 

Ska aldrig, aldrig mer åka på en 3 timmars resa utan att gå på toa innan.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0