Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig


Konstigt nog har jag varit pigg och glad idag. Fick kanske 3 timmars ordentlig sömn inatt. Under dagen har Desse terrat mig med Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig och Älskade ängel, du är en man, dududududut. Två låtar som väldigt gärna sätter sig på huvudet.

Min klass som är lite som den är har haft problem att hyra ett flak och hitta en chaufför till studenten. Så Desse, jag och Robin började hitta på en egen lösning. Vi kom på att vi tre skulle skaffa fram tre sparkcyklar och pynta dem med lite kvistar och band. Därefter tänkte vi sätta fast cykelkorgar (alltid bra att ha, måsta förvara skumpan någonstans) och sedan dra runt genom stan på dem sjungandes För vi har tagit studenten, för vi har tagit studeeenteen, fy fan va vi är bra! Hade väl varit en vacker syn? Tyvärr verkar det ju inte bli så nu då Angelica och Elin kom hoppandes och skrikandes om att de hade lyckats fixa flak. Men nu får vi ju i alla fall fira studenten tillsammans med klassen. Även om sparkcyklarna var en lite mer udda och intressant ide.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0