För hon syr istället


Kom på att jag lovade mor att blogga om henne. Hon blev lite upprörd när jag skrev om att hon aldrig bakar. Så när jag kom hem i onsdags med min nya tröja som gått sönder under dagen erbjöd hon sig att laga den. Jag hatar våran symaskin så jag ville absolut skicka bror att byta tröjan. Men icke. Mor högg tag i det där, plockade upp symaskinen och försökte sätta igång. När hon sitter där och försöker trä maskin säger hon Erika, nu får du allt skriva om hur bra jag är på att sy istället för att säga att jag aldrig bakar.

En kvart senare gav hon upp. Efter flera försök att trä maskinen gick hon och la sig istället. Så min tröja är fortfarande trasig, men snäll som hon är har hon i alla fall lovat att ta upp fighten med maskinen nu i helgen. Hoppas hon vinner.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Okej, men det var ju inte så farligt pris.

2008-05-16 @ 18:26:35
URL: http://thores.blogg.se/
Postat av: Therese

Det lät som att Ika oxå ville följa med.. :)

2008-05-16 @ 18:27:39
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0