En dag med telefonförsäljare


Kom nyss hem från jobbet. Jobbade med en ny tjej idag, vilket var trevligt. Först var dagen bara blä. Det var inge folk i köpcentrumet och hon och jag hade ingenting att göra. Eller ja, hon stod och flirtade med en telefonförsäljare som hon träffat dagen innan och jag kände mig bara ivägen.

Efter lunch blev det lite trevligare. Då hittade vi telefonförsäljare nr 2 så att jag också hade en liten filur att småsnacka med. Dessutom var ju telefonförsäljare nr 1 så schysst att han dissade sitt jobb och hjälpte oss att dela ut flyers.

Nackdelen med att umgås med telefonförsäljare en hel dag är ju att så fort de fick reda på att jag var över 18 försökte de få mig att köpa en ny mobil. Argumenten var många.

Men du behöver ju en ny mobil. En rosa kanske?

Har man comviq kompis så är man fattig, outbildad och ful. Men sen sägar jag inte att alla som har comviq är det. Däremot är de som har telenor smarta, välutbildade och snygga. Eller lättlurade.
Här rabblade han upp varje mobiloperatör och sa vad för nått man var om man hade ditt och datt. Jag har absolut inga fördomar som du hör utan det här är baserat på en statistisk undersökning.

Klart du ska ha en ny mobil. Är inte den här fin? Den här då? Men den här! Den är ju liten. Du kan få den i rosa. *han tar upp luren till örat, viftar med handen och pratar med tjejig röst* Hallå? Hallå?

Haha, ganska roliga killar det där. I slutändan blev det nog en rätt trevlig dag trots allt. Och imorgon är det skola igen. Något som jag faktiskt både fasar och ser fram emot. (ovanligt att jag ser fram emot skolan, visserligen bara en pyttepytte liten del av mig som gör det, men ändå).

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

hahahaha! Jag har telenor! Jag är deffinitivt smart,
välutbildad och snygg! ;)eller...? hmmm =P

2008-05-12 @ 19:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0