Efter den långa resan


Själva festen var mycket roligare än själva resan. Vilket var tur, annars hade det inte varit mycket till fest.

Kvällen inleddes med Pyramiden, där Dennis lärde oss en ny variant. Sedan var jag fast där. Tror knappt jag lämnade spelbordet under hela kvällen, spelberoende kanske...? 

Spelade lite poker med Rikard och Filip, då Alex helt plötsligt kommer förbi och skriker.
A: Har någon sett en rosa mobil?
E: Ja, på bordet där.
A: Ja, men titta, vilken koll du har, Erika.
Rikards mobil ringer och det är Jocke i andra änden.
A: Är det Jocke? Får jag prata?
Hon tar luren och springer iväg och lämnar sin mobil hos Rikard. Efter ett tag kommer hon tillbaka.
A: Vet ni vems mobil det här är?
R: Ja, det är min. 
Alex får syns på den rosa mobilen i hans hand.
A: Det där är ju min mobil! *lycklig*
Haha låter kanske inte så kul, men var ganska skoj då.

Därefter kom Jocke till festen och Dennis försvann. Så vi körde Pyramiden på Jockes vis. I spelet innan hade grabbarna gaddat ihop sig mot mig, nu var det hämnd. Bara det att Jockes variant var lite svårare att förstå.
Jag: Rikard! Din variant var mycket lättare!
Rikard ger mig en konstig blick.
Folket under spelets gång byttes ju ut hela tiden så jag var lite förvirrad. Glömde bort helt att det var ju Dennis jag hade spelat med först.

Jag passerar trappan. Alex skriker:
"Erika!! B här vill snacka med dig! Kom och snacka med honom."
Jag sprang förbi och kom tillbaka efter ett tag och Alex skriker:
"Erika. Ska inte du och B gå på en promenad?"
Bra jobbat Alex. haha, stackarn =)

"Jag är USA:s fjärde vigaste. Jag finns med på youtube, ni kan söka där." haha yeah, right.

Åh, läskigt var det när jag kom in i huset. Var en exakt kopia på två kompisars hus, bortsett från att rummen var lite annorlunda.
"Shit va läskigt. Det känns ju som om du redan har varit här." Kändes lite läskigt faktiskt.

Dagen efter fick man en liten utskällning av Alex. 
A: Du ska alltid vara så himla stolt!
E: Haha, tänk jag visste att du skulle säga så!
Haha, alltid =)

Trevlig kväll, så glad att jag vann över mitt tvivel och åkte dit.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0