Sådan är min bror


Imorse spred sig förvirrningen som en löpeld genom vårat gula hus. Klockan var tio. Jag har precis vaknat och ligger i min säng och hör hur mor plötsligt kliver in i Tims rum och utbrister: Vad gör du uppe så tidigt? Ska du göra något speciellt?
Det visar sig att bror var vaken vid tio. Vilket är väldigt ovanligt, han vaknar snarare runt två. När jag några minuter senare dragit mig upp ur sängen har bror åter gått och lagt sig.

Vid middagen för en stund sedan (bror låg fortfarande och sov) diskuterade mor och far det här. Vad hade han gjort uppe så tidigt? Jag var inte sen med att ge förslag.

J: Han kanske inte hade gått och lagt sig än?
(mor och far tittar på varandra)
M&P: Mycket möjligt

Sådan är min bror.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0