Musik-dissade igen


Ja, så i helgen blev man bjuden av Robin till någon inflyttningsfest i Vänge. Genast hörde jag med Alex och Sara, tyckte det var dags för dem att åka riktigt långt för en fest.

Kvällen blev riktigt nice. Förfestade lite hemma hos mig över tårta och grogg (inte en så bra blandning måste jag säga) och sen var vi iväg. Vi kliver av vid Vänge och Alex utbrister "Det här känns ju som Göteborg", (hon syftar på att vi hamnat mitt på landet), men jag instämmer icke "Nej, här är det ju inte bara åkrar heller." Så dyker Robin och någon snubbe upp med bilen, kör iväg oss i några minuter och stannar framför ett litet hus. Runt omkring oss är bara åkrar. "Alex, det här känns som Göteborg."

Festen drog igång och jag måste säga att vi hade riktigt roligt. Alex och min släkt blev större under kvällen då vi hela tiden fick fler och fler kusiner. Trevligt.

Robin hade sagt några dagar innan att snubbarna som skulle komma på festen för det mesta lyssnade på Hiphop och R&B, tror ni det stämde eller? Så jag, Alex och Sara tänkte visa vart skåpet ska stå och körde igång en cd vi tagit med. Tror vi inte ens hann spela igenom första versen innan den stängdes av. Härligt. Till råga på allt glömde jag cd:n där, stackaren, den kommer nog aldrig mer få spelas -.-  Jag lider med den...

På morgonen vaknar man, tillsammans med fyra andra, alla ihopknölade på två madrasser, av att Robin har panik och inte kommer ut ur rummet. Handtagen i huset var lite störda och ramlade av då och då, vilket hade lett till att vi var innestängda. Som tur är var vi inte de enda vakna, så Robin lyckades tillkalla uppmärksamhet och vi blev lyckligtvis utsläppta.

Mötte TH:s och mitt span på festen.
Jag: Andreeeaas!
Får en väldigt konstig blick från honom och jag inser att han har ju självklart ingen aning om vem jag är, så jag försöker rädda situationen: Visst heter du så? *oskyldig blick* Du gick på GUC va?
Andreas: Aah, jo det stämmer. Vem är du?
Jag: Erika, jag går också på GUC. Du och dina kompisar kastade apelsiner på varandra.
(ännu en lite konstig blick)
Andreas: Ha, aah, det är nog mycket möjligt.

Dagen efter fyllde man ju år också.
R: Erika? Grattis! Hur känns det?
J: Tack, det känns super!
R: Jag hade faktiskt tänkt fixa frukost på.. eeh.. madrassen, men det finns ingen frukost. Och jag hade tänkt typ baka en tårta. Men det finns inget att baka en tårta av. Men om du vill kan jag slå in en öl?
J: Nä, det är nog lugnt, men tack ändå.
R: Men vänta här, jag ska hitta något!
Han kommer tillbaka efter ett tag.
R: Tyvärr, jag hittade ingen present. Men du kan få lite vatten om du vill?
Haha, ja, det är ju tanken som räknas =)


Tyvärr är hela bloggen seg i huvudet och det tar tre hundra år att lägga upp en bild, så alla bilder får komma senare. Tillsvidare får ni nöja er med Alex bilder http://www.alindgren.blogg.se/

//Erika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0