Det är såhär det känns att dö


Det underligaste och mest läskigaste jag någonsin varit med om hände idag.

Jag och Alex käkade på en thairestaurang. Vi fick världens konstigaste servitör som stod och slaffsade i sig våra matrester. Riktigt, riktigt vidrigt. Därefter när notan ska betalas visar det sig att vi inte har tillräckligt med pengar, så han försöker övertala oss att köra på springnota istället. Han perkar t.o.m. ut bakdörren. Läskigt typ. Godhjärtade som vi är ringer vi istället efter far som kanske skulle kunna tänka sig att låna ut lite pengar. Servitören blir aslack och går ilsket därifrån.

Direkt efter sker det läskigaste av allt. En rödklädd thaisnubbe kommer in, viftandes med en pistol och börjar skjuta mot allt och alla. Jag och Alex ser hur folk runt omkring oss faller ihop. Chockade börjar vi kasta oss ner mot golvet medan Alex skriker: "Erika! Vi är de enda som lever!" Genast riktar snubben pistolen åt vårt håll och skjuter hej vilt. Jag ser hur soffan skjuts sönder och känner hur någonting svischar förbi och plötsligt sjunker jag ihop. Både Alex och jag ligger nu helt orörliga i soffan. Min första tanke är att jag kommer dö. Det är såhär det känns att dö. Konstigt nog var jag inte så rädd, utan kände mig ganska lugn. Jag hade inte ont eller någonting. Jag minns att jag tänkte att det här var ju inte så farligt, jag känner mig knappt medveten om vad det är som händer. Tills jag känner kulhålet genom min tröja. Då inser jag att jag vill inte dö. Desperat försöker jag se om Alex är träffad, men hon ligger orörlig brevid mig. Jag inser att jag håller den ringande telefonen i handen och önskar att pappa ska svara. Vilket han inte hinner förrän jag vaknar.

Det underligaste och mest läskigaste jag någonsin varit med om hände idag, om det hade varit verklighet.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

haha jag är allt bra smartxD

2008-03-09 @ 20:37:17
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0