Med morsan och moster som raggar åt en


Nu när jag ändå sitter uppe mitt inatten kan jag ju berätta om helgens kryssning. Dagen innan var det ju studenten så jag var bara lite sliten - inte bakis, bara lite seg. Så moster, mor och Alex gav mig tvivelaktiga blickar när vi klev på båten. Mor sa att jag verkligen såg bakis ut med mina solbrillor på. Hallå? Jag hade ju inte hunnit sminka mig än xP

På båten blev det sminkning och sen mat. När jag sminkade mig var jag vrålhungrig och Alex var på och tjatade hela tiden. Tror aldrig jag har sminkat mig så snabbt. T.o.m. mamma blev impad. Därefter mat. Gud så gott. Sen bar det av till hytten igen för att byta om till fest. Gick och lyssnade på lite kareoke. Mötte två snubbar, den ena från Afrika som drog konstiga gåtor. Kanske drar någon av dem senare, om jag inte har något bättre att skriva.

Efter kareoken blev det party. Alla fyra flög upp på dansgolvet. Älskade mammas dansmoves när hon körde handen upp i luften och snurra runt. <3 Sedan hände spännnade grejer. Vi mötte en döv snubbe som var helt pucko. Fattade inte alls vad han sa. Mamma försökte ändå snacka med honom och förklara att hon fattade nada. Haha. Gud vad Alex och jag garvade. Strax därefter kom Alex på idéen att dansa i ett litet utrymme som visade sig vara en dusch (vi dansgolvet var i poolhuset eller vad man kallar det), så hon kliver in där och skriker på mig att komma. Då sätts duschen igång. Haha. Underbart!

Vi fick många nya bekantskapskretsar, maffian och herionister bl.a. Trevligt, trevligt.
Tidigare på kvällen såg Alex och jag två killar som sprang omkring i linnen och shorts. Vi garvade och mobbade dem tyst. Så möter vi dem på dansgolvet och det slutar med att vi hänger med dem hela kvällen. Det visar sig att hela deras kryssning var en spontangrej. De hade legat och stekt i slolen i sina shorts och linnen och helt plötsligt kommit på idéen att dra på kryssning. Så de hade bara snabbt och helt utan packning dragit till båten. Skööna!
Med dem blev det en promenad på däck där Alex och jag tidigare lekt titanic (misslyckades lite för vi hittade inte till aktern (heter det så, fram i båten)), vi planerade ett köp av hus på åland och därefter blev det efterfest i deras hytt.

Vid fem kommer Alex och jag på att fan våra morsor lär ju sitta och sura i hytten över att vi försvunnit. Så vi skyndar hem till hytten igen. Tror ni de är där? Nej. Så, vi två går och lägger oss och sover (innan våra morsor!). En halvtimme senare klampar de in. Tänder ljuset och vi skriker åt dem att släcka. Då visar det sig att de har med sig någon.
Mamma: "Erika! Titta vad jag har hittat! Han här ska skaffa jobb åt dig. Han jobbar på Lidle."
Jag blir lite intresserad och slutar sura och tittar upp. Där sitter såkart en skitsnygg kille några år äldre än mig och Alex. Haha morsan fixa ragg åt oss xP så tydligen ska jag nu flytta till kungsholmen med honom och jobba på Lidle. Nice. Strax efteråt blev han utschasad från hytten. Sovdags.

Dagen efter ligger Alex och jag på däck och solar och njuter av vädret. Vem tror ni kommer fram och snackar med oss? Jo, Lidle-killen. Känner han igen oss? Nej. Men vi påminner honom glatt. Visar sig att han diggade våra morsor i alla fall, han hade bjudit dem på skinmackor medan de pratat på om att de hade de snyggaste döttrarna på hela båten. Haha. Sweet.

Hade det undarbart i alla fall. Bör göras om någon gång. =)
Bilderna får helt enkelt komma senare.


//Erika

Kommentarer
Postat av: Alex

haha underbart!:D

2008-06-12 @ 14:10:54
URL: http://alindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0