Bit nedåt


Mor ska iväg och träffa sina jobbarkompisar, så ikväll får man bli chaffis igen. Funderade ett tag på att dra in till kungsan och kolla fotbollen (jag, fotboll?? vad här hänt med världen!?), men skippar det med en liten tår i ögat (t.o.m. en tår, jag måste ha blivit galen).

Min mor åkte nyss iväg efter att ha stressat runt här. Hon skulle låna plattången av mig och medan jag låg och muttrade på soffan hörde man henne från mitt rum:
M: Hur ska taggarna vara? (tången har som små piggar på sig, en liten borste)
E: Neråt!
M: Va? Hur?
E: Neråt! Taggarna ska vara neråt!
M: Neråt?
E: NERÅT! Mot marken!
M: Som när man bits?

What? Som när man bits!?

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0