Utskrattad i tatueringsstudion


Alex och jag har vinglat runt i halva Uppsala idag. Skulle ju boka våran tatuering, vilket inte blev av. På första stället tog de inte emot bokningar förrän i höst. När vi kom instaplandes på våra höga klackar till ett annat stället och visade vårat förslag på tatuering skrattade de åt oss och skickade iväg oss till ett annat ställe. Så med onda fötter och trötta kroppar gav vi upp och åkte hem.

Tjej: "Hej, vill ni ha lite gratis godis?"
Alex: "Tack så mycket?"
Tjej: "Vad har ni för elbolag?"
Alex: "Nej, jag bor inte hemma."
Mötte någon försäljare som snackade något om el. Alex skulle förklara att hon bodde hemma och med det menade hon antagligen att hon varken vet elle brydde sig. Men det blev ju lite fel...

Tog en sväng förbi skolsta och plockade ut Uppsala reaggea biljetterna. Kassörskan var trevlig och glad och när jag skulle gå sa hon glatt: Ha det så roligt! Självklart svarar jag minst lika glatt Tack desamma! Smart. När jag satt mig i bilen kommer jag på att hon menade ju såklart att jag skulle ha  roligt på festivalen. Hur dum får man bli?

Annars så sitter jag och funderar på varför vampyrer inte gillar vitlök. Någon som vet? Har redan fått en teori: Vampyren kommer på hur gott blodet skulle smaka med vitlök i så han vill inte längre ha blodet. För alla gillar väl vitlök. Eller?

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha vilken teori.. Neej, jag gillar inte vitlök, men det har jag för mig att du redan vet.:p

2008-07-10 @ 11:57:08
URL: http://thores.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0