Kakor och disk


Imorse vaknade jag halv fem och jag var faktiskt pigg. Konstigt.

Det var min första riktiga dag på Subway idag. Började med att jag fick vänta en timme för att ingen ville släppa in mig i lokalen. Därefter började slitgörat. Städa lokalen, skrubba otaligt många brickor och plastlådor, baka kakor, kasta kakor på golvet, förstöra kakor, äta kakor.

Våran första kund för dagen var norsk. Jag förstod knappt vad hon sa. Ingen av oss förstod hur man satte igång micron. Ingen av oss visste hur man gjorde med kassapparaten. Ingen av oss visste vart chefen hade tagit vägen. Hade han sprungit och glmt sig? Nej då. Han kom tillbaka, sa att jag skulle göra en macka medan han tog tid. Efter det hamnade jag i disken.


Jag i min snygga, nya Subway-keps


//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0