Syskonen upptäcker världen

Ännu en av syskonens smarta konversationer. Jag och bror Tim drog in till frissan imorse och när vi kommer hem med våra nyklippta huvuden slår vi oss ner för att käka lunch. På något sätt kommer samtalet in på Pakistan. Om vart det egentligen ligger. Jag har verkligen noll koll på geografi.

Bror: "Pakistan tillhör Mellanöstern. Och det ligger ju i Asien."
Jag: "Gör det? Nää, det gör det väl inte...?"
Bror: "Jo det gör det väl. Eller? Det kan ju inte ligga i Afrika. Och inte USA. Och inte Europa."
Jag: "Ligger typ inte det där nere...?"
Bror: "Vart ligger Egypten då? Afrika?"
Jag: "Haha! Det kan väl inte ligga i Afrika heller? Det måste ju ligga typ... ja... Eller det kanske ligger i Afrika?"
Bror: "Men mellanöstern måste ju ligga i öster. Så det kanske ligger så mycket väster så att det blir öster. Fattar du?"
Jag nickar tveksamt på huvudet.
Bror: "Jag går och hämtar jordgloben."

Han kommer tillbaka med en sådan äcklig och dammig jordglob så att ingen vill ta i den (kanske kan vara förklaringen till varför jag är så dålig på geografi, vill inte ens röra jordgloben). Vi kunde tillslut konstatera att Pakistan ligger typ i Asien (vi hade lite svårt att urskilja gränsen mellan Asien och Afrika under allt damm) och Egypten ligger i Afrika. Jag skäms nästan över hur dålig jag är, bror verkar ju i alla fall ha lite koll. Däremot satt han i fem minuter och försökte övertyga mig om att tre kronor huset har ett klocktorn, varför vet jag inte riktigt. Men sådana menigslösa saker pratar vi om över lunch. Haha.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha, rikigt smarta.. Stadshuset(huset med tre kronor) har ett klocktorn, såg det när vi var där med klassen i nian!!

2008-02-21 @ 16:15:27
URL: http://thores.blogg.se
Postat av: Alex

haha, kan ju trösta dig med att jag inte heller hade en aning om vad Pakistan ligger. Fast jag visste faktiskt att Egypten ligger i Afrika*stolt*

2008-02-21 @ 22:43:31
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0