Nu är frågan vad jag ska hitta på för rubrik till det här

Så... Helgen har tillbringats hemma hos kusin Alex. Och konstigt nog var vi hemma både fredag och lördag kväll. Hur ovanligt är inte det? Och ännu mera konstigt var att jag tyckte det var grymt skönt. Har inte orkat göra så mycket den här veckan överhuvudtaget...

Fredagskvällen inleddes med en tripp på stan med Alex och Markus. Vi var och sa hej till snubbarna på tatueringsstudion ANT i gamla stan. Därefter sa jag bye bye till Markus och lämnade av Alex vid tåget och gick för att träffa Crulle, som fick sig en liten promenad genom storstan (undra hur många kommentarer han hann med om 08:or, han gillar verkligen inte sthlm?). Väl hemma hos Alex och moster igen, förhörde moster mig om min promenad på stan (nyfiken kanske...?). Resten av fredagen förflöt smärtfritt, förutom kudden som envisades med att vrida sönder min nacke under hela natten.

Lördagen var jobbdag. Kändes ganska bra då Alex och jag var varken bakis eller sjukligt trötta. Bara vanligt trötta. Då hon är min kusin har vi ett antal gånger fått höra av folk att vi är så hilma lika (vet inte riktigt om vi håller med på den fronten, eller vad tycker du Alex?). Tillslut kom vi fram till att det mest är folk på fyllan som påpekar det och då har man ju lite dimmig blick, inte konstigt att vi blir sjukt lika. Med förmycket alkohol i kroppen kan man ju förväxla en ko med en groda (jag syftar inte på att jag och Alex är varken en groda eller ko, för det är vi inte). Hur som helst blev vi lite förvirrade på jobbet i lördags då en man kom fram och frågade om vi var tvillingar. Är vi sjukligt lika i alla fall eller var gubben bara ruskigt full mitt på blanka dan...?

Lördagskvällen tillbringades framför Playa del Sol (vette fan om det är så det heter, askul iaf) tillsammans med en påse godis. Mys. Under en reklam kom jag och Alex på drömlösningen till bra träning. Både hon och jag är ganska slöa av oss, som Alex själv uttryckte det "Träning är verkligen inte min grej. Tur att jag inte föddes fet." Så vi kom på att skulle det inte vara perfekt om man tränade i sömnen? Istället för att gå i sömnen, träna i sömnen. Göra lite situps och kanske ta en joggingrunda. Fast senare kom vi på att för Alex del blir det nog ingen joggingrunda, hon bor ju i Tumba va fan. Tänka er vilka hemskheter hon skulle kunna vakna upp till? Istället kom vi på lösningen att hon får springa runt, runt inomhus istället. Funkar säkert det med, bortsett från att hennes mor nog tillslut skulle binda fast henne någonstans... Men det skulle ju vara ganska soft, träna medan man ändå sover, då är man ju inte vid medvetande och känner inte av hur jobbigt det är. Haha. Fast å andra sidan lär man ju få sig en liten chock när man vaknar med världens träningsvärk morgonen efter...

//Erika


Kommentarer
Postat av: Alex

jadu, isf tycker jag att du e mer lik Lizette. Hahha! gillar vår diskussion om träning i sömnen. Folk måste tro att vi e skitfetaxD

2008-02-24 @ 21:41:06
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0