Ljusglimtar i den trista veckan

Idag kom jag att tänka på en sak när jag stod och väntade på bussen. Min enda ljusglimt under veckorna är min träning. Annars ser allting lika trist och tråkigt ut, upp tidigt på morgonen, åka buss, gå på lektion, lunch, lektion, åka buss och äntligen komma hem. Och vänta på buss. Är så otroligt jäkla trött på att stå ute i kylan en kvart för att vänta på en buss som tar 45 minuter att åka. För att därefter vänta en kvart till och ta en till jävla buss. Jag är så äckligt trött på bussar, eller ja, att vänta på bussar! Och skolan! Som idag har hela långa dagen känts så otroligt meningslös. Har inte kunnat koncentrarat mig ett dugg. Så trött på skiten. Därför är det så skönt att ha några timmar i veckan då man slipper tänka på allt jobbigt, bara koncentrera sig på det man gör just då. Dansen är mina veckors höjdpunkter (förutom helgerna då). Jag är på väldigt dåligt humör idag om inte det redan märkts. Varit trött och hängig hela dagen. Så fort jag satte mig på bussen hem somnade jag som en stock. Skulle inte förvåna mig om jag lutade mig mot gubben brevid, vaknade en gång av att jag var påväg att göra det. Haha. Pinsamt. Men han verkade sova ganska bra han också så.
Ja,ja, jag ska försöka plugga lite (försöka, jag kommer somna direkt), ville bara tala om att den här veckan inte ser allt för ljus ut. Mycket att göra dessutom. Suck. Men helgen ser vi fram emot, då blir det kanske Göteborg och stor 20-års fest med Alex. Bara vi får tag i några billiga biljetter....

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Samma här, hatar att vänta på dom jävla bussarna och när dom väl kommer så blir det proppat på en gång..
Men nästa vecka så får du kanske en till ljuspunkt :)

2008-02-05 @ 19:12:00
URL: http://thores.blogg.se
Postat av: Alex

haha men Erika, du har ju inte lång tid kvar i skolan nu. Tänk på mig!:O

2008-02-05 @ 19:24:16
URL: http://alindgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0