Börjar jag bli trött på framtiden, eller vad?

Vilken underbar skoldag. Oj, den meningen har jag nog aldrig använt förut. Men idag känns verkligen bra. Solen skiner och det är vår i luften. Jag hade lång sovmorgon och behövde bara vara i skolan en timme. Skrev ihop ett litet prov i religion och sen stack jag därifrån. Fler sådana dagar tack! Sen dess har jag bara jobbat på att ta mig hem och äta en god, god lunch. Nu kommer det jobbiga. Tror vi har redovisning i formgivning imorgon och jag är inte på långa vägar klar. Så det blir det till att sätta igång med nu. Ska bygga en klocka. Haha, visst, lycka till. Därefter ska jag skriva ett tal om framtiden. Varför, varför, varför måste allting har tema framtid!? Jag hatar temat framtid! Har lärare ingen fantasi alls? Kan de inte komma på något annat tema? Jag kan komma på tusentals. Några exempel vad som hade varit roligare:

* Den tråkigaste film du någonsin sett
* Hur löven växer på träden
* Saker som får dig att vilja lägga dig ner och dö
* Din favorit macka 

Är så trött på att alltid behöva göra arbeten om FRAMTIDEN!!! Ahhh! Fattar dem inte att jag inte vet någonting om den?? Jag vill inte stå i fem minuter och babbla om vad som kanske händer. Jag vill inte hålla ett jäkla tal om framtiden!! Vad som helst (nästan), men inte framtid!! Så uttjatat. Så fantasilöst. Så boring.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tycker om dig ändå! (A) :P

2008-02-25 @ 16:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0