Jag börjar tvivla


Jag har knappt förstått att det är julafton imorgon. Därför sattsar jag hårt på att försöka få fram lite julkänsla så här i sista minuten. Jag lyssnar på julmusik och har pyntat rummet ovanligt mycket. I två andra försök att sprida lite julglädje vände jag mig till Tempo, Grillbys egna lilla affär. Men vad är nu detta? Firar de inte jul i Grillby-Tempo måntro? Jag hittade varken julskum eller pepparkaksdeg. Inte kunde jag sprida någon julglädje då inte. Julskummen blev utbytta mot ett paket tuggummi. Pepperkaksdegen blev det ingenting alls med - vilket tydligen inte spelade någon större roll. Min idé med pepparkaksbak var inte så uppskattat. "Ska du baka pepparkakor? Varför det? Egna pepparkakor är äckliga." Så mycket för den julglädjen. Jag får nog hålla mig till min julmusik.

Nu ska jag trösta mig med en tomteklubba och tänka på barndomens glada år då man fick klubbor varje gång man hade varit hos frisören. Det var tider det.
//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0