Livat i Örebro


Jo det blev ju utgång. Kvällen började bra. Rebeckorna och jag lagade mat, åt gott och spelade Våghals. Med andra ord, vi hade väldigt kul. Sen blev det dags att dra sig ner mot stan och det var då det började gå snett. Först och främst hittade vi ingen krog utan hamnade på en Mm-bar-någonting. Sedan kör vi på denna:

Det som händer i Örebro, stannar i Örebro

Haha. Snabbt och enkelt och jag slipper berätta så mycket. Idag har det varit segt. En av Rebeccorna har åkt hem till sin Patrik. Den andra står i duschen. Snart ska vi dra oss ner och handla mat. Imorgon blir jag lämnad själv här. Rebecka åker tillbaka till Enköping innan mig. Jag som redan har köpt en biljett (som jag betalade extra för så att jag kunde omboka den) sitter fast här och kan inte ta ett tidigare tåg då biljetten tydligen inte går att ombokas. Jag har härmed gått med Alex och Lauras i deras Bojkotta SJ kampanj. Snuva mig på tio små slantar och sedan tvinga mig att sitta kvar i Örebro. Ensam. Övergiven. I en främmande stad. Läskigt? Nej, nej, det här kommer gå bra. Jag ska sova och äta gott. Sen ner mot stan med min tunga väska och köpa trosor. Ja, trosor. Hittade så gulliga på Cubus igår men trodde inte att jag hade pengar. När jag kommer hem ser jag att hela lönen har ju trillat in på kortet. Tyvärr så har jag ju råkat spärra mitt kort nu så lönen lär ju sitta fast där den sitter. Tur är väl kanske det? Dumma, dumma kort...

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0