Kanske dags att hålla koll på folket runtomkring


Idag kom min lärare in i klassrummet och berättar att det är någon världsbokdag och att en författare har kommit till skolan för att hålla ett litet föredrag. Det är obligatorisk närvaro. Så vi tvingas upphöra med vårat flitiga arbete och gå ut till gallerian för att lyssna på snubben. När Desse och jag går genom matsalen begklagar jag mig:
   "Gud va drygt att vi måste lyssna på det här."
    Desse gör en liten konstig min och nickar mot de som går framför oss. Det är en lärare som jag sett springa omkring i korridorerna ett par gånger och någon kille jag aldrig sett förut. Samtidigt som Desse ger mig en liten knuff och viskar "Är inte det han?" vänder sig läraren om och ger oss en blick. Typiskt. Självklart var det han som gick framför oss som skulle snacka.

Tur som är så var han faktiskt intressant att lyssna på. Alltid något.

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0