Hur man får mvg på svenska nationella


 
Här ovan och under ser ni bilderna som jag valt att prata om i mitt tal. Ämnet blir döden och spöken. Möjligt att ni inte förstår kopplingen, men det är erat problem just nu, inte mitt.
Klurigt var det att komma på en ide. Tur att man får sådant bra stöd. Christoffer peppade mig glatt när jag satte igång att spåna på idéer. När jag väl kom på en ide var han snabb med att uppmuntra mig:

C: Inte visste jag att man fick betyg för spökhistorier i skolan numera?
J: Vem vet, jag kanske inte ens får något betyg.
C: Nä, men om du berättar en tillräckligt läskig historia kanske du skrämmer läraren så mycket att du får mvg direkt.
J: Ja, vilken bra ide! Klart jag ska göra det!
C: Aah, fast om det blir för läskigt kanske resten blir ledsna. Då måste du gå till rektorn.
J: Och det vill jag ju inte...
C: Du får köra svenskt helt enkelt och berätta något lagom läskigt. Sen kan du ju test berätta historier innan och se vad som är lämpligt. Då vet du vad som passar sen.
J: Ja, men va smart. Jag får terra mina polare med spökhistorier i ett par dagar nu då.
C: Ja. Tänk om lärarna visste vilket engagemang, då skulle du få mvg direkt.

Tillslut kom vi fram till att jag skulle börja talet med att berätta vilket jobb jag lagt ned och sen berätta en historia, hoppas på att läraren är lättskrämd och mvg - here I come!




//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

ojj, då fattar jag varför du har panik. Tror att du ska väva in bilden i din presentation.

2008-04-07 @ 11:53:42
URL: http://thores.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0