Dagens höjdpunkt - ett bokmärke?


Snart bär det in till Uppsala. Jag är faktiskt på väldigt bra humör idag. Så bra att när jag vaknade imorse var jag påväg att ta bilen in till Webra och på samma gång skjusa bror till skolan. Hur snällt hade inte det varit? Gud vilken snäll syster min bror har. Fast ja, ifs så gjorde jag ju aldrig det, men det är ju tanken som räknas.

Satt nyss och läste igenom lappen jag fick från tandläkaren. Eftersom tandläkarna är dumma i huvudet så får jag gå på barnavdelningen, trots att jag nu är 19 (vilket i och för sig är ganska trevligt, de har hur många leksaker och sagor som helst där). Därför är min lapp jag fick från dem skriven för barn, eller ja, barnens föräldrar.

"Barnet ska hållas under uppsikt resten av dagen och avhållas från att gå i trappor, cykla eller leka ensama utomhus. Detta är för att förhindra för att barnet ramlar och slår sig, då balansen kan vara påverkad upp till 3 timmar.

Medicinen kan ge minnesluckor från behandlingen. Har barnet frågor efteråt är det viktigt att svara positivt, lugnt och enket. Berätta om hur duktig barnet har varit, hur bra behandlingen gick och hur viktigt det var att behandlingen blev utförd."

Viken kass dag. Jag får inte gå ut och leka själv. Jag får inte cykla. Jag får inte ens gå i trappor. Snyft. Jag som hade bestämt dejt vid sandlådan med den där söta killen som alltid kastar sand i håret på mig. Nu blir det ju ingenting med det. Dessutom vet jag att de ljuger när de säger att jag har varit duktig och att behandlingen gick bra, det står ju på pappret att de måste säga så...

Men positivt sett så kanske jag får ett bokmärke.

//Erika

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha... Det var som när jag skulle till tandregleraren och träffa en ny tandläkare för min gamla gick i pension och så började han prata om att jag skulle få tandställning och så kom vi in på att jag skulle dra ut några tänder och då frågar mamma hur många då säger han tyst, vi ska inte skrämma barnet.
Jag var 14 år då.. xD

2008-04-16 @ 14:05:21
URL: http://thores.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0