Pensionärsfest

Igår var jag på pensionärsfest. Låter kanske inte så spännande (tyckte inte jag heller först), men det var riktigt trevligt. Vi firade att typ en släkting (hon, Nina är inte riktigt min släkt men) går i pension. Så hon höll i en god middag och liten fest. Jag åkte dit med min far och bror i tron att det inte skulle bli en så jätte rolig kväll. Det första man stöter på innanför dörren är ett gäng äldre damer och herrar (jippie tänkte jag, alla var gamla lärarkollegor till Nina), Nina såklart, farfar och serverar välkomstdrinken gör Markus och Mattis (tack och lov, någon i min ålder). Bror fastnar där uppe med Mattis (tror han kallas Bosse nuförtiden, men jag hänger inte med alls, så för mig är det fortfarande Mattis som gäller) och Markus (som tillbringade kvällen med att tjata med att jag skulle hänga med till Uppsala efteråt och dra på krogen). Far och jag gick ner till baren för att mingla runt lite. Där stöter vi på Markus mor och far, alltid lika trevliga. Även Markus syskon Wanna (?) och Peter var där, ganska kul att se dem efter så många år, inte för att jag pratade med dem så mkt, bara lite med Peter som mummlade nått om fotboll och småland (det var väldigt hög ljudnivå där inne så jag hörde inte så mycket av vad någon sa, stod bara och log och nickade som en stor idiot). Av det lilla jag hörde så låter det som om han har tagit tag i sitt liv i alla fall, vilket verkligen låter bra. 
   Efter ett tag serverades maten. Jag vågade smaka ål, vilket till min förvåning var väldigt gott. Nina höll tal, hennes bror höll tal, massa höll tal. Tal efter tal efter tal. Lärare gillar att höra sina egna röster helt enklet. Fast ska jag vara ärlig så var flera personer där ganska roliga att lyssna till.
   Markus som jobbade med att servera där ikväll, började vifta och ha sig att jag skulle följa med ner och snart hängde vi nere i baren med bror, Mattis och Markus två kusiner Linda (tror att hon hette så, usch att jag ska vara så dålig på namn!) och Lou(?). De var väldigt trevliga båda två, Linda chockade mig med att berätta att hon bara var 12 år (hon både såg ut och betedde sig som äldre) och hennes storesyster chockde mig med att berätta att hon skulle bli storebror.
   Resten av kvällen hängde jag mest med Linda nere i baren, riktigt trevligt faktiskt. Markus försökte supa mig full för att jag skulle ge med mig och hänga med ut och festa, men han lyckades varken med det ena eller det andra, bara att supa ner sig själv. Antar jag i alla fall, han började bli extra pratglad och frågade min farfar om en dans precis när jag begav mig hemmåt.
   Väl hemma var jag extremt trött och hela huvudet snurrade (inte pågrund av alkohol faktiskt) vilket slutade med att jag satt och diskuterade röda tår med Viggen på msn. Efter ett tag insåg jag att jag inte hade en aning om vad jag sa så det blev läggdags för min del.
   Precis när jag somnat ringer Brave (han heter Modigh i efternamn och därför kallas Brave, hehe) och väcker mig. Jag var så trött så att jag förstod ingenting. Fick för mig att det var onsdag och att jag skulle upp till skolan dagen efter. Kommer inte ihåg så mycket av samtalet, bara att det var väldigt kort då jag inte kunde förstå ett ord av vad han sa, men dirket när jag lägger på ringer Markus. Jag håller på att somnar och skiter i att svara när han säger något, så det blev också ett väldigt kort samtal. Därefter somnar jag direkt och sover som en stock hela natten lång.
  
Just nu sitter jag och väntar på att mor ska komma hem. Hon har lovat mig att hjälpa mig färga håret i helgen (även om hon tror att mitt färgval är helt galet). Senare ikväll ska jag över till Rebecka och hjälpa henne laga mat till tjejmiddagen ikväll. Men härnäst blir det ett besök i duschen. Puss och hej!

//Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0