Övernattning, loppis, tjejmiddag och fotboll...

I fredags kväll var jag hemma hos en av de personer som jag älskar mest av alla! Hos min syssling Amanda. Det var egentligen bara meningen att hon skulle göra lite fransk manikyr på mig och sen skulle jag kila hem igen för hon skulle dra iväg till hennes kompis. Men så blev det inte. Jag stannade kvar till typ tio innan hon tyckte att jag skulle sova kvar så vi kunde prata ett tag till och titta på film. Så jag och hon gick hem till mig för att hämta grejor och jag skulle stänga av datorn. Sen gick vi hem till Amanda igen. Väl hemma hos henne bestämde vi oss för att titta på 2fast 2fourius (stavning?). Det tog inte lång tid innan båda blev sjukt trötta och somnade med tv:n på! :P

På lördagsmorgonen ringde mamma vid 9 (!!!!) och sa att jag skulle hem. När jag kom hem var det full fart på garageloppiset. Jag gick raka vägen in...
Senare på dagen gick jag och Elin upp till Nordiahallen för att titta på innbandy. Det var sjukt länge sen som jag såg en innebandymatch... men jag kan ju inte säga att det inte var den bästa matchen jag tittat på... kommer nog inte fortsätta titta på det i alla fall. Nu när alla från "gamla laget" dragit över till Fanna känns det så konstigt att titta. Sen gick vi hem och jag gick över till Erika, hon skulle följa med mig ner till affären för att handla allt nödvändigt inför tjejmiddagen. Restultatet blev två kassar att bära hem :P

Senare på kvällen kom Erika över till mig för att hjälpa mig att laga maten. Vi började fixa och trixa; nudlar, kyckling, grönsaker och olja. Jag stod för den fina dukningen. Vi hade inga servetter så det fick bli lite fint hushållspapper! :P Sen kom Amanda och Frida över. Vi satte oss ner för att börja äta. Precis när vi sätter oss ner sitter jag förbryllat och letar efter kycklingen bland alla nudlar. Då tittar jag upp på Amanda som frågar; Är det kyckling i det här? Jag svarar att det är det och precis då slog det mig: Frida är ju allergisk mot kyckling!! Pinsam situation eftersom Amanda hade sagt till mig att jag inte skulle göra något med kyckling i!!! Jag börjar rota i frysen och hittar en supergod tacopaj!! Alla småskrattade lite över situationen men det blev bra till slut.

Lite senare kommer ännu en syssling över ; Bella... vi fixade en plats till henne och började spela spel. Mycket sjungande och skrattande, nynnande och visslande blev det. En väldigt lyckad kväll med mycket skratt och trötta ögon.

Jag somnade direkt när jag la huvudet på kudden. Skönt!!!

Idag söndag var det match med småkillarna mot Hagby... resultatet blev kanske inte så bra. Men vad ska man göra när domaren var som en mupp direkt tagen ur The Simpson???? De kämpade hela vägen i alla fall. :)

Miss the times that I never had with you!

//Rebecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0