Ööösch

Ja ni, det har varit en vääldigt lång helg känns det som. Har varit ledig både torsdag och fredag, vilket har varit grymt skönt. Just nu är jag uttråkad av att inte göra någonting. Och inte känns det bättre av att det är måndag imorgon. Måndag. Usch! Tvi! Fy! Blä! Visserkligen har vi inga riktiga lektioner på sju veckor nu, istället ska vi ha praktik. Jag har inte lyckats få praktikplats alla dessa veckor så istället får jag hänga i skolan. Känns så himla ovärdigt. Vad ska jag dit och göra?? Tror vi kommer få inreda något rum eller så, vilket är rätt så kul, men va fan... Antar att det som vanligt kommer bli hur mycket dötid som helst och äckligt segt. Ser inte direkt fram emot det. Just idag känns det som om det enda som kommer få mig att stå ut nästa vecka är Rebeckas och mina planer för fredagskvällen. Då hade vi tänkt pröva BJ och se om det är så bra som alla säger. Och jag hade väl tänkt driva runt på stan något i veckan, försöka hitta lite höstkläder. Allt jag har i garderoben är kallt eller fult. Haha. Var in till Sthlm med mor igår i jakt på en vinterjacka. Hade redan spanat in en på Stadium för ett ganska schysst pris, men tänkte att det skadar ju inte att kolla runt lite extra. Dessutom fick jag höra av mor att hon hade tänkt sponsra mitt jackköp om jag hittade någon jacka som var lite dyrare som jag ville ha. Tror inte hon gillade mitt span inne på Staduim, hennes första kommentar när jag visade henne var Är inte den där för killar?? Hmm, nej mor, det är den icke. Men iaf, slutade med att jag hittade en dyrare jacka som hon fick hjälpa till att pröjsa, så hon blev väl glad tillslut. Tillslut, efter att vi båda köpt en varsin ny jacka och jag ett par strumpbyxor, stressade i iväg till tåget. Vid ett övergångsställe ser vi en snubbe med en barnvagn och precis när vi passerar honom väser mamma: Såg du vilken konstig vagn!? haha, väldigt smart gjort, hon bara kunde inte vänta tills vi hade gått förbi honom? Nej usch, jag är trött, pallar inte skriva mer, tror jag hoppar in i duschen istället. Puss och hej!    //Erika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0